De Digitale HR-Cyclus is tot stand gekomen op basis van de inzichten van arbeidspsychologen en HRM-experts. Er is grondig nagedacht over de inhoud, de wetenschappelijke onderbouwing en de manier waarop het proces gestuurd kan worden.
Onze software is voor de livegang grondig aan de tand gevoeld door diverse eindgebruikers. Hun feedback hebben we gebruikt om de applicatie inhoudelijk en procesmatig naadloos aan te laten sluiten bij wat je nodig hebt als organisatie, medewerker en leidinggevende. Hiermee onderscheiden we ons van software-ontwikkelaars die alleen uitblinken in de technische kant.
Een centraal vastgesteld HRM-proces
De Digitale HR0Cyclus is niet zomaar een plek waar losstaande informatie over beoordelen, functioneren, competenties, etc. wordt vastgelegd. Het fijne aan de applicatie is dat je kunt bepalen in welke volgorde en op welke termijn de verschillende stappen uit de beoordelings- en ontwikkelcyclus door medewerkers en leidinggevenden moeten worden genomen en hoe deze stappen er inhoudelijk uitzien. Dat kan variëren van in te vullen formulieren voor een beoordelingsgesprek tot en met 360°-feedback op competenties.
Geef sturing aan het proces
Het uitgangspunt van een vaste volgorde van verschillende onderdelen in de gesprekscyclus biedt overzicht en daarmee de mogelijkheid er sturing aan te geven. Dat begint bij de leidinggevenden die uitvoering geven aan de gesprekken. Door een vernuftig rappelleringssysteem en een dashboard met agenda, worden zij op een prettige manier geprikkeld om te zorgen dat de gesprekken, het reflecteren op het functioneren en de verslaglegging daaromtrent op gang blijven.
Als beleidsbepaler op een wat hoger niveau heb je door de analysemogelijkheden in de applicatie bovendien altijd real time inzicht in de status van het proces. In één oogopslag is duidelijk of de geplande gesprekken per afdeling of organisatiebreed gevoerd zijn. Ook als de beoordelings- en ontwikkelcyclus in je organisatie uit verschillende stappen bestaat, dan is direct per onderdeel inzichtelijk wat de status is. De analyse is bovendien zo gemaakt dat er altijd kan worden doorgeklikt naar de onderliggende detailinformatie.
Belangrijke voordelen van sturing van het proces
- Er is veel inhoudelijke informatie beschikbaar en dat biedt houvast;
- Het HRM-kernproces wordt zonder veel moeite gestuurd;
- De volgordelijkheid van gesprekken kan vooraf worden bepaald;
- Er is continu informatie beschikbaar over de voortgang van het proces;
- Er is rappelfunctionaliteit voor leidinggevenden.
Klik hieronder op ‘Stel je vraag’ voor het aanvragen van een online demo van 15 minuten of elke andere vraag die je hebt!