Omschrijving van de training
Een praktijkgerichte training voor alle klantadviseurs die hun vaardigheden en klantgerichtheid willen verbeteren met een erkend KSF Branchecertificaat. De agents zijn vaak het eerste contact met klanten of interne collega’s. En hiermee zijn ze een hele belangrijke factor in de tevredenheid over de klantgerichtheid. Leuk dat je interesse hebt in de training die leidt tot branchecertificaat KSF-A. Met deze training bereiden jouw agents zich voor op de officiële erkenning dat ze het vak als klantadviseur goed beheersen. In samenwerking met de Klantenservice Federatie (de KSF) is de training samengesteld ter voorbereiding op het behalen van het KSF Branchecertificaat Klantadviseur A.
Programma
Onderstaande onderwerpen komen tijdens de training aan bod:
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Meer rendement uit elk klantcontact moment
- Gedrag en communicatie
- Klant typologieën
- Inzicht in je eigen gedrag met de gedragsscan
- Gespreksstructuur en -vaardigheden
- Wet- en regelgeving
- Voorbereiding op het online theorie-examen
Leerdoelen
- Inzicht in jouw gedrag met de digitale gedragsanalyse
- Verbeteren van je communicatiedeskundigheid, oplossingsgerichtheid en klantvriendelijkheid
- Voorbereiden op het theorie- en praktijkexamen van KSF-A
Werkwijze
De training van één dag geeft extra handvatten om het klantcontact te versterken. De competenties klantvriendelijkheid, oplossingsgerichtheid en communicatiedeskundigheid staan hierin centraal en worden verbeterd door kennis en oefeningen. De training is opgebouwd uit de volgende drie blokken: Het communicatieproces, gespreksvoering en kennis van regelgeving. Vooraf maakt iedere deelnemers de digitale gedragsanalyse. Tijdens de training ontvang je het rapport en de toelichting.
Na de training wordt deelgenomen aan het theorie-examen dat ongeveer 15 minuten duurt. Na het theorie-examen volgt het praktijkexamen waarbij een examinator van de KSF meeluistert met echte klantgesprekken. Na een succesvolle online toets en het praktijk assessment ontvang je het officiële branchecertificaat KSF-A.
Trainer
Frank de Klerk
Tijden en trainingslocatie
8.45 uur: ontvangst met koffie en thee
9.00 uur: start training
16.30 uur: einde trainingsdag
HDLG Talentboerderij
Peter van den Breemerweg 2c (ingang aan de Hooiweg)
3768 MP in Soest
Openbaar vervoer: 10 minuten lopen vanaf station Soest
Op verzoek kan de training uiteraard ook in-house gegeven worden.
Overige informatie
- Totaal aantal dagen: 1
- Certificaat: Officieel branchecertificaat KSF-A na het succesvol afleggen van het KSF-A examen
- Investering per deelnemer: € 195,- exclusief btw voor de training. De KSF rekent voor leden € 65,- ,- exclusief btw per deelnemer voor het officiële KSF-A examen en het branchecertificaat KSF-A.
- Verzorging: Inclusief koffie, thee, fris en lunch
- Lesmateriaal: Persoonlijke gedragsanalyse met rapport, digitale lesstof, een schrijfblok en pen.
Vele organisaties hebben ervoor gekozen om met dit certificeringsprogramma de kwaliteit van hun dienstverlening te laten excelleren. Waaronder:
Waarom doen?
- De trainingsdag in onze talentboerderij in Soest is leerzaam en leuk.
- De persoonlijke gedragsanalyse geeft veel inzicht in hoe je als agent overkomt op anderen. Deze bewustwording zorgt voor een verbeterde communicatie naar klanten en collega’s.
- Betaalbare training incl. lunch in de mooie omgeving van Soest.
- Voor de klantadviseurs is het een mooi cadeau om de opgedane kennis en vaardigheden vertaald te zien in een officieel erkend branchecertificaat.
- De training kan ook incompany plaatsvinden op alle dagen van de week, ook in het weekend en de avond.