Omschrijving van de training
De huidige transportmarkt kent vele uitdagingen. Nieuwe opdrachten kennen vaak lagere marges. Dus geen ruimte voor fouten. Klanten die gelokt worden door de concurrent. Klanten binden is hierdoor extra belangrijk. Chauffeurs die meer gestuurd worden op minder schades, zuiniger rijden en waarvan meer flexibiliteit wordt verwacht. Het behouden van de goede sfeer kan dan uitdagend zijn.
Programma
De deelnemers gaan aan de slag met:
- Meer rendement uit elk klantcontact moment
- Ontwikkelen, herkennen en inspelen op commerciële kansen
- Toetsen van de klanttevredenheid met drie scenario’s
- Succesvol aanbieden van (extra) diensten
- Het afgeven van een prijs die de klant het waard vindt
- De planners en chauffeurs als winnend team
- Gedrag en communicatie. Hoe krijg je de dingen gedaan zonder strijd
- Succesvol bijsturen van chauffeurs en andere collega’s
- Verlagen van foutkosten
- Doelgericht communiceren
- Timemanagement
- Klantgericht corresponderen
- Onderhandelen
Leerdoelen
- Communicatie verbeteren met de klanten en collega’s
- Beter samenwerken in het team en de klanttevredenheid verhogen
Werkwijze
Op basis van eigen praktijkcases en fictieve praktijkcases wordt er 70% van de tijd geoefend. De deelnemers worden meer bewust van hun stijl van communiceren en de bijbehorende voordelen en de valkuilen. Van elke dag wordt er een digitale samenvatting met hierin de belangrijkste theorie en leermomenten opgesteld. De deelnemers ontvangen tevens een persoonlijke gedragsanalyse waarmee je inzicht krijgt in je sterke eigenschappen en hoe je deze in de praktijk nog meer kunt benutten. Tussen de trainingsdagen in zijn de trainers te allen tijde bereikbaar voor advies bij het toepassen in jouw dagelijkse praktijk. Dit tot drie maanden na de laatste trainingsdag.
Trainers
Hans Swinkels
Data, tijden en trainingslocatie
8:45 uur: ontvangst met koffie en thee
9:00 uur: start training
16:30 uur: einde trainingsdag
HDLG Talentboerderij
Peter van den Breemerweg 2c (ingang aan de Hooiweg)
3768 MP in Soest
Openbaar vervoer: 10 minuten lopen vanaf station Soest
Overige informatie
- Doelgroep: Planners, binnendienst medewerkers, customer service medewerkers, etc. Werkzaam binnen de transportbranche.
- Toelatingseisen: Minimaal MBO werk- en denkniveau. Heeft direct klantcontact.
- Totaal aantal dagen: Drie dagen
- Certificaat: Ja
- Verzorging: Inclusief koffie, thee, fris en lunch
- Lesmateriaal: Persoonlijke gedragsscan, digitale samenvattingen, een schrijfblok en pen.