Gewaardeerd beoordelings-gesprek

Ontwikkelmenu (nr 30)

Beoordelingsgesprekken zijn vaak enerverend voor medewerker en manager. Als medewerker kijk je er vaak tegenop en ben je blij als ze weer achter de rug zijn. Hoe fijn zou het zijn dat je als medewerker en jijzelf uitkijken naar het beoordelingsgesprek en beiden de toegevoegde waarde ervan ervaren. Niet meer hameren op wat niet goed ging maar focus op wat wel goed ging en waarin ontwikkeld kan worden.

Je leert

Je leert de techniek om je werknemer te laten ervaren waar de ontwikkelpunten zitten. Je gaat inzien waarom bepaalde competenties moeilijk ontwikkelbaar zijn en waarom dus ingezet moet worden op de ontwikkelbare competenties binnen de functie. Je leert exact bij welke competenties je risico’s moet beheersen, omheen moet managen, kunt ontwikkelen en investeren en vooral die waarin je gaat investeren en benutten.

Competenties die je versterkt

• Coachen • Durf • Ontwikkelen van medewerkers • Overtuigingskracht

Resultaat van deze training

Medewerkers en jijzelf gaan weer uitkijken naar het beoordelingsgesprek en het gesprek weer waarderen als een belangrijke bijdrage aan de eigen ontwikkeling in plaats van een jaarlijks noodzakelijk kwaad.

Deze training boeken?

Reserveer nu!