• Locatie: Soest
  • Investering per deelnemer: € 1.695,-
  • Duur: 5 dagen
  • Certificaat: Ja

Omschrijving van de training

De afgelopen jaren is de rol van de Service Manager flink veranderd. Zo hebben Service Managers, in plaats van een operationele rol een meer tactische en strategische rol gekregen. En daarbij hebben zij een grote commerciële verantwoordelijkheid en leveren een belangrijke bijdrage aan het continue verbeterproces. Tevens moet de Service Manager klantwensen weten te vertalen naar innoverende ideeën.

Aangezien de markt verandert worden er ook andere vaardigheden van medewerkers verlangd. Nu én in de toekomst. Welke vaardigheden dit vraagt van de eindverantwoordelijke Service Manager. Met deze training “De Servicemanager van de Toekomst ”leer je de vaardigheden, die je als Servicemanager nodig hebt deze vanuit jouw drijfveren, talenten goed en succesvol in te zetten.

Service: Servicemanager van de toekomst

Programma

Tijdens de training komen onderstaande onderwerpen aan bod:

  • Individuele talent- en motivatie analyse
  • 360-gragen feedbackrapportage
  • Communicatie en gedragsanalyse
  • Talentgericht leidinggeven
  • Individueel coachen
  • Omgaan met conflicten
  • Situationeel leiderschap
  • Team ontwikkelen in resultaat en samenwerking
  • Effectief en resultaatgericht werkoverleg
  • Delegeren en regie houden
  • Sturen op klantgerichte commercie

Leerdoelen

  • Inzicht en vaardigheden om optimaal de eigen talenten in te zetten als Service Manager
  • Hoe als leidinggevende positief invloed uit te oefenen op medewerkers en anderen.
  • Situationeel leidinggeven succesvol toepassen in de praktijk
  • Een eigen visie formuleren en communiceren vanuit de leidinggevende functie
  • Ontwikkelgesprekken met medewerkers te voeren
  • Het kunnen hanteren van een coachende stijl van leidinggeven
  • Inzicht in de ontwikkeling van een team en de eigen invloed daarop
  • Inzicht in conflict management en manieren om conflicten te voorkomen of te managen
  • Weten hoe te inspireren en te motiveren
  • Coachend leidinggeven
  • Verander- en verbeter trajecten succesvol implementeren

Werkwijze

Een combinatie van kennis, inzicht en vooral veel doen. Voorafgaand wordt inzicht verkregen in het eigen unieke talentprofiel met de TMA Talentanalyse. Iedere sessie heeft voorbereiding en tussen de sessies zijn er praktijkopdrachten om het geleerde in de praktijk toe te passen. Tijdens de sessies wordt 75% van de tijd geoefend met verschillende praktijksituaties. 24/7 wordt gebruik gemaakt van de DDO, de digitale DOE-omgeving en tijdens de sessies zijn iPads beschikbaar.

Trainers

Frits Slingerland en Jan Pieter van Leeuwen.

Data, tijden en trainingslocatie

  • 03-03-2020 startdatum
  • 06-10-2020 startdatum

8:45 uur: ontvangst met koffie en thee
9:00 uur: start training
16:30 uur: einde trainingsdag

HDLG Talentboerderij
Peter van den Breemerweg 2c (ingang aan de Hooiweg)
3768 MP in Soest
Openbaar vervoer: 10 minuten lopen vanaf station Soest

Overige informatie

  • Maximum aantal deelnemers: 6
  • Totaal aantal dagen: 5
  • Lunch, koffie, thee, fris: wordt verzorgd door HDLG
  • Certificaat: Ja
  • Investering per deelnemer: € 1.695,- exclusief btw.
  • Lesmateriaal: Digitale trainingsomgeving, een iPad in bruikleen tijdens de sessies, gedragsanalyse en een schrijfblok en pen. En inclusief persoonlijke TMA Talentanalyse met rapport en 360 graden feedback analyse met rapport.

Waarom DOEN?

Trainen in de mooie omgeving van Soest in onze Talentboerderij

  • Gebruik maken van je aanwezige talent
  • Gewenst gedrag afstemmen op de strategie van de serviceorganisatie
  • Gecertificeerde trainers met veel ervaring in de service
  • De training levert punten op voor de Individuele Professionele Ontwikkeling in de Service

  • Locatie: Soest
  • Investering per deelnemer: € 1.695,-
  • Duur: 5 dagen
  • Certificaat: Ja