• Locatie: Soest
  • Investering per deelnemer: € 595,-
  • Duur: 2 dagen
  • Certificaat: Ja

Omschrijving van de training

Als servicemonteur kan je jezelf afvragen:

  • Hoe benader ik de klant?
  • Wat betekent klantgerichtheid en klanttevredenheid in mijn dagelijks functioneren?
  • Hoe ga ik om met klachten?
  • Welke houding, communicatie en manieren van omgaan dragen bij aan mijn persoonlijke succes in samenwerking met de klant?
  • Op welke wijze ben ik een goede ambassadeur van mijn bedrijf
  • Hoe verplaats ik mij in de klant?
  • Hoe kan ik door de ogen van een klant naar mijzelf en naar mijn bedrijf te leren kijken? – Hoe beïnvloed ik klantverwachtingen?

“Klantgerichte organisaties zijn het meest succesvol!”

Klantgerichte organisaties zijn het meest succesvol. Dit is ook niet verwonderlijk, want een klantgerichte organisatie is geïnteresseerd in de interne en externe klant. De vertaling van wat klantgerichtheid betekent is: nuchter, proactief / inventief, gericht op samenwerking en leuk om mee te werken. Deze kernwaarden spelen een prominente rol in de training klantgericht werken. We besteden aandacht aan de belangrijkste kennis en vaardigheden op het gebied van klantgerichtheid. Als servicemonteur kom je dagelijks bij klanten over de vloer, je bent in alle gevallen een ambassadeur voor jouw bedrijf. Hoe communiceer je, wat is jouw houding en uitstraling, hoe ga je om met klachten, hoe benader je de klant. Dit en vele ander aspecten van klantgerichtheid komen aan bod tijdens deze training.

Programma

Tijdens de training komen onderstaande onderwerpen aan bod:

  • Individuele talent- en motivatie analyse
  • Communicatie en gedragsanalyse
  • De service APK voor dagelijkse borging
  • Proactief gedrag naar klanten
  • Ogen en oren voor mijn bedrijf
  • Klanten positief verrassen
  • Klantgericht in ieder situatie bij de klant
  • NPS, klanttevredenheid verhogen.

Leerdoelen

  • Inzicht en vaardigheden om optimaal de eigen talenten in te zetten bij de klant
  • De verwachtingen van de klant helder kunnen maken.
  • De eigen invloed om klantgerichtheid meer zichtbaar te maken.
  • Zich in te leven in de belevingswereld van de klant.
  • Een gesprek vanuit klantgerichtheid voeren.
  • Meer vanuit impact en beleving te handelen bij de klant.
  • De klanttevredenheid te toetsen en verwachtingen onderling te delen.

Werkwijze

Een combinatie van kennis, inzicht en vooral veel doen. Voorafgaand wordt inzicht verkregen in het eigen unieke talentprofiel met de TMA Talentanalyse. Iedere sessie heeft voorbereiding en tussen de sessies zijn er praktijkopdrachten om het geleerde in de praktijk toe te passen. Tijdens de sessies wordt 75% van de tijd geoefend met verschillende praktijksituaties. 24/7 wordt gebruik gemaakt van de DDO, de digitale DOE-omgeving en tijdens de sessies zijn iPads beschikbaar.

Trainers

Frits Slingerland en Jan Pieter van Leeuwen.

Data, tijden en trainingslocatie

  • 20-10-2020 startdatum

8:45 uur: ontvangst met koffie en thee
9:00 uur: start training
16:30 uur: einde trainingsdag

HDLG Talentboerderij

Peter van den Breemerweg 2c (ingang aan de Hooiweg)

3768 MP in Soest

Openbaar vervoer: 10 minuten lopen vanaf station Soest

Overige informatie

  • Maximum aantal deelnemers: 8
  • Totaal aantal dagen: 2
  • Lunch, koffie, thee, fris: wordt verzorgd door HDLG
  • Certificaat: Ja
  • Investering per deelnemer: € 595,- exclusief btw.
  • Lesmateriaal: Digitale trainingsomgeving, een iPad in bruikleen tijdens de sessies, gedragsanalyse en een schrijfblok en pen. En inclusief persoonlijke TMA Talentanalyse met rapport en 360 graden feedback analyse met rapport.

Waarom DOEN?

  • Trainen in de mooie omgeving van Soest in onze Talentboerderij
  • Gebruik maken van je aanwezige talent
  • Gewenst gedrag afstemmen op de strategie van de serviceorganisatie
  • Gecertificeerde trainers met veel ervaring in de service
  • De training levert punten op voor de Individuele Professionele Ontwikkeling in de Service

  • Locatie: Soest
  • Investering per deelnemer: € 595,-
  • Duur: 2 dagen
  • Certificaat: Ja